Monday, April 27, 2015

Stressnya jadi penjamin

Salam.
Kawan2, stressnya jadi penjamin. Hanya Allah yang tahu. Bodohnya saya meletakkan kepercayaan pada seorang kawan. Tuan2 & puan2, tolong doakan saya tidak didakwa sekiranya hamba Allah tersebut tidak dapat membyr hutangnya. TiTolong doakan kami yg teraniaya. Hanya Allah yg membalasnya. ini cari saya mengatasi stress saya.
Saya membantu sahabat yg baik hati disini dengan jiwa yang tak tenang. Tepat waktu saya ke mahmakah & lalui prosesnya. Ya Allah kami teraniaya oleh seorang perempuan yang pendek akal. Disini saya buang masa & Alhamdulillah Allah kirimkan saya sahabat bernama Azxxn. Moga jannah Allah sentiasa terbuka untuk dia.

Pemandangan kotaraya yang tidak mampu mengubat resah saya. ya Allah saya takut kalau perempuan itu tabah biarkan kami menanggung semua hutang piutangnya.

Tidak mampu mengubat resah saya hanya solat & yasin

Ya Allah berikan bantuan kepada kami, kasihani kami orang yang teraniaya, tolonglah kami ya Allah dimahkamah dunia ini.


kawan2 doakan saya & rakan. Ya Allah bantulah kami yg teraniaya. Lindungilah kami dari insan yang zalim ini. Tolonglah doakan kami.





11 comments:

  1. saya paham perasaan seorang penjamin macam akak
    moga Allah bagi jalan penyelesaian

    ReplyDelete
  2. KITA NI KALAU XTOLONG KESIAN..BILA DH TOLONG XRETI NK HARGAINYA...BERSABARLH DGN UJIAN ALLAH..JLN PENYELESAIANNYA MESTI ADA..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Puan Paridah,
      Kita tolong untuk ringankan beban dia tapi dia pulak tambahkan beban kita. Tak pelah, doakan sahaja

      Delete
  3. Assalamualaikum wbth sis...

    Sabar sis...itulah pengalaman yang harus kita sematkan dalam hati..
    Berdoa agar di permudahkan segala urusan TA juga doakan sis di sini...

    Sis.........................ada hikmahnya...sis dapat paha menolong si dia tu...
    Mungkin dia ada alasan yang tersendiri...hidup ini umpama roda sis..kadang di atas dan kadang di bawah...

    Pendapat TA sis atas pengalaman hidup yang masih mentah ini..

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum mak wardah,

    hhhmm..apa yang terjadi pada MW..sama yang terjadi pada didi... nama dh kena blacklist...bank duk carik... sebab kawan dia tak byr bertahun tahun... ada sekali, Allah bantu..terjumpa dengan kawan tuh.... didi cakap dengan dia..amik nombor phone bagi kat bank.... ehh.... tak lama lps tu..dh tukar nombor lain dah....

    hati2 la.... sampai sekrg ni kes dia tak selesai sebab kawan dia tak dpt di hubungi....huhuhuhuu...tahu pn kena blacklist sebab kebtulan nk buat loan kat bank berkenaan.... alahaii....nasib bdn

    ReplyDelete
    Replies
    1. bella bubu,
      sabar ya...kita senasib dan kita penjamin di buat macam sampah.

      Delete
  5. Simpati dengan mak wardah... mmg @#$%%^ org tu... tak pa suatu hari nanti dia terima balasannya... bukan mendoakan tapi setiap perbuatan tu ada balasannya... baik di balas baik, jahat di balas jahat... sabarlah, tenangkan hati, bawa beristigfar banyak2... tak moh stress2 sangat, nanti dapat tekanan darah tinggi pulak.

    ReplyDelete