Monday, March 30, 2015

Heran... dah tua2 enjoy di CC

Salam.
Apa pendapat anda bila anda nampak warga tua bermain game di CC? Kalau saya malu teramat. Hiruk pikuk remaja bermain games & pelbagai.
Majoriti pengunjung terdiri dari bangsa asing, bangsa China, India & warga asing. Bisingnya dgn gelak ketawa & tepuk sorak mereka. Orang Melayu hanya saya & Wardah. Bayangkanlah sekiranya di masa hadapan generasi kita hanya aktif menjadi wira keyboard. Atas paksaan Wardah saya temankan juga dia ke CC atas nama kerja sekolah. Dengan bayaran RM 2 seorang sejam & saya habiskan waktu dengan bukak fb.
Maghrib melabuhkan tirainya kami pulang ke rumah dengan senang hati.
Saya tengok keliling semua pengunjung lelaki remaja sahaja. Intai juga apa yg mereka buat, game hanya dua orang warga asing yang bukak blog merepek tetapi bila dia tengok saya berpaling, mereka tutup. Tu dia makcik kawasan dah mai. Yang paling tidak boleh saya lupakan bila saya teman Along buat survey tentang The Advantages Using Unifi At Restaurants. 
Ada baik ada buruk. Pada hari ini saya melihat ada juga kedai2 mewah 24 jam menyediakan shisha & tuan puan jgn terkejut melihat gadis2 Melayu kita menghisap shisha dgn baik. Bagi kita ibubapa yang anak2 sudah berada di universiti perlu peka dgn budaya seperti gay, lesbian & lain2. Saya yakin anak2 ini akan bijak memilih mana yang baik kerana selagi dalam hati masih takut Allah, InsyaAllah kita akan sentiasa dilindungi.
Malam Sabtu baru-baru ini, kami keluar hantar Along balik rumah sewa & kami dapat tengok program jom kita berbasikal. Family activities yg baik. Nampak meriah dgn lampu2 basikal & anggota keselamatan
yang berkawal. Moga hidup kita sentiasa dlm baraqoh Allah. Doakan saya mencapai segala cita2 saya, InsyaAllah.

5 comments:

  1. pnh ke cc sbb masa tu mmg perlukan utk print sesuatu
    sgt sedih tgk budak2 dgn uniform sekolah
    terbayang anak2 sendiri
    mintak jauh YaAllah dr anak2 kita buang masa camni

    ReplyDelete
  2. Kakak tak pernah masuk tapi lihat dari luar kalau malam tinted dia kan boleh thru jadi memang nampak yg jadi pengunjung rata-rata remaja. Kalau dah tetua pun masih ke CC tak tahulah nak kata apa. Sebab rata-rata rumah sekarang dan ada internet dan printer itu yg hairan dah tetua pun masih syok main game di CC.. memang memalukan dan sedih kan..

    ReplyDelete
  3. ada sekali..internet diopis rosak..acik ngan kawan terpaksa ke cc..walaupun orang tak de.sebab pagi lagi..tapi acik rasa nak sarung kan plastik hitam kat muka..malu sangat..sampai kena gelak..

    ReplyDelete
  4. anak2 muda di kota raya mungkin itu cabarannya...
    kalau bandar kecil sp tu tak nampak secara terbuka
    kalau merempit memang ketara...
    jadi mak pak memang bimbang, lagi2lah anak2 kita yg menjejak dewasa dan akan keluar dari pengawasan kita...
    moga Allah lindungi mereka semua

    ReplyDelete
  5. Semoga Allah SWT mempermudahkan apa sahaja impian baik kita dan menjauhkan keluarga kita dari segala aktiviti yang tidak baik...

    ReplyDelete