Monday, November 16, 2015

Perkosaan minda... trauma

Salam. Sahabat2 semua, saya kembali menulis kerana rindukan anda semua, mencari semula semangat yang hilang & luntur.
1. Kesayangan saya pulang ke pemilikNYA satu demi satu.
Tiada istilah kehilangan dapat saya ungkapkan dalam setiap kali perpisahan ini. Dari ayah kesayangan saya, emak insan yang paling saya kasihi, abang sulong yang saya cintai, baru2 ini hanya selang 43 hari saya kehilangan kesayangan saya lagi. Dua orang kakak kandung pulang ke pemilikNYA tinggal dari 10 adek beradik hanya tinggal 7 sahaja. Sambutan Raya kami semakin kurang meriahnya. Tangisan saya tak sekuat kehilangan yang awal2 kehilangan dulu, Ya Allah kasihi kedua org tuaku seperti mana mereka mengasihi aku, Ya Allah tiada kata dapat saya gambarkan bila menjadi yatim, seterus piatu tetapi syukur bukan sebatang kara.
Oli juga sakit, kudis di kaki dan ada di punggung yg besar. Warded & kami rindukan kacang kuda enak berwarna pink. Bertabah sayang, kuatkan diri Oli, family sayangkan Oli.

Mak yakin kuasa KUNPAYAKUN ALLAH, Allah turunkan panas terik matahari, banjir yang melimpahi bumi, ribut petir yang menggegar bumi tapi akan dianugerahkan hari remang indah dihiasi pelangi, untuk kita semua berdiri dalam saf bersama menhadap kiblat Illahi, bersama mencari sinar nur Illahi moga kita semua di anugerahkan Husnul Khatimah. Amiin.


17 comments:

  1. Innalillah wainna ilahiroji'un. Allahummaghfirlahum warhamhum wa'afihim wa'fu'anhum

    ReplyDelete
  2. Salam singgah hari ni bila masa sikit ni. Salam Takziah dari KA sekeluraga. Apapun percayalah Allah knows best ... yg penting kita redha

    ReplyDelete
  3. Bersabarlah mak wardah... saya dapat merasakannya... kehilangan itu... bertahun-tahun baru hilang trumanya... saya sudah alaminya ketika pemergian abang saya lima tahun dulu... hingga kini saya masih rasakan....

    ReplyDelete
  4. Al Fatihah
    Semoga arwah makayah abg dan kakak2 bersama dengan mereka yang beriman disana. Ameen3

    ReplyDelete
  5. As-salam Mak Wardah..

    Inalillah.. Al-fatihah untuk arwah-arwah yang telah pergi mendahului kita.. Salam takziah buat kakak sekeluarga.. Kehilangan keluarga terdekat memang tak terungkap dengan kata-kata.. Rindu yang dirasa juga tak terucap dengan kata-kata.. Saya juga ikut sebak membaca entry kakak.. mungkin kerana baru kehilangan keluarga terdekat minggu lepas..

    Salam buat wardah ya..

    ReplyDelete
  6. Sabar yer kak.. Huhu.. Sebak lady baca nukilan akak kali ini.. Huhuhu.. Allah sygkn mereka.. Semoga mereka dtempatkan d Syurga.. Ameenn..

    ReplyDelete
  7. lewat singgah sini. dapat rasa keperitan kehilangan mak wardah. semoga roh mereka semua ditempatkan dikalangan mereka yang beriman. sabar ya mak wardah. kita juga seperti mereka juga. akan kembali ke Pencipta..

    ReplyDelete
  8. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete
  9. Salam takziah buat mak wardah, tak tau nak cakap apa dah, bersabar lah :(

    ReplyDelete
  10. Be strong kak
    Moga Ron arwah di cucuri Rahmat in shaa Allah
    Hug

    ReplyDelete
  11. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Silahkan kunjungi website kami www.kumpulbagi.com atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share foto-foto baju, kain dan accessories, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete
  12. Salam Mak Wardah. Mengapa Mak Wardah sudah tidak menulis blog lagi? Untuk tahun 2017?

    ReplyDelete
  13. Usually, I never comment on blogs but your article is so convincing that I never stop myself to say something about it. You’re doing a great job Man. Best article I have ever read

    Keep it up!

    ReplyDelete