Tuesday, March 31, 2015

Anak bongsu saya lari dari rumah

Salam.
Anak bongsu saya si Oli dah pun layak ke sokolah. Dah dewasa & pandai tunjuk perasaan sebenar .Nak keluar berteman & bertemu kawan2. Nak pandai lari dari rumah & pulang lewat. Manja saya dah besar rupa. Pesan saya "pergi sekolah, buat perangai baik2 & balik rumah kalau Oli sayang mak". Alhamdulillah keluarnya pagi baliknya tengahari. Oli anak yang baik dengar pesan emak.
Oli selalu bising & pantang pintu di buka dia akan cari jalan keluar dari tingkappun Oli boleh keluar. Saya adalah ibu yang lembut hati. Saya tidak boleh paksa Oli duduk rumah sebab saya perlu faham fitrah alami Oli berbeza dgn arwah tobby. tobby orang parsi yang besar & lambat gerakannya. Oli kucing liar yang kuar & tampan. Mak pujuk tata wada kita ajar Oli mana jalan pulang & mana rumah.
Anak kucing lagi boleh dikawal tapi kalau anak manusia payah sebab manusia ada akal. Bertuah kita jadi manusia jadi jom kita gunakan akal.
Kejap lagi Oli nak pergi sekolah tapi tunggu tata wada dulu pergi. Oli baru tadika jadi waktu sekolah mula pukul 8.30 am.
bangun2 pagi Oli dah ready kat katil tata wada dah ready nak pergi sekolah.

Kawan2 Oli stray cats datang sarapan kat rumah Oli sebelum kesekolah. 

Balik sekolah Oli ulangkaji pelajaran & rehat. Oli tengok tv & tidur petang.

Oli tunggu mak balik.. Oli kata Assalammulaikum. Apa khabar mak? Untuk Oli mak sentiasa Alhamdulillah... Moga Allah sentiasa murahkan rezeki keluarga kita. Ameen.



5 comments: