Friday, February 24, 2012

Dapur saya

Saya ibu yang bekerja tetapi saya ada kakak yang anak-anak saya panggil Mak Ndak yang jaga mereka sepenuh masa sejak mereka dilahirkan. Ini dapur saya dengan catatan statistik 70% berasap 30% tidak berasap. Ini reaksi anak-anak kesayangan saya dengan hasil asapan dapur saya. Sebab itu saya kagum bila baca blog anda semua terutama Model 80an & Chezratna sebab dapur saya acapkali berpindah randah ke Secret Recipe, Domino, Papparich, Wong Solo & etc.
Apa ni? Adek peyek yah itan doyeng wane itam..
(Apa ni, adek peliklah ikan goreng warna hitam)
Natik doyeng papiyik ni ote..
(Nasi Goreng paprik ni ok)
Tet toyet mak, yummy2.
(Kek coklat mak, yummy2)
That's the best dari budak nama Amjad. Itulah kehidupan keluarga saya. Statistik asap di dapur saya bergantung kepada masa, bahan mentah & tahap kerajinan. Saya malu dengan ibu2 lain.


4 comments:

  1. Mak Wardah : ehhh napa macam sama kabinet dapor mak Kak So dan Mak Wardah... susun atur sama gak hehehehe... cuma mak Kak So tak pasang kabinet atas...

    tapi kan......




    Mak Wardah punya dapor sangat cantik berbanding Mak Kak So kekekekeke...



    Bonda!!!! jangan tulah Kak So kekekeke kenyataan hehehehehe...

    ReplyDelete
  2. Ye ke...Tak sangka...kalau manusia ada 7 orang yang serupa kabinet lagilah agaknya tak terkira

    ReplyDelete
  3. statistik dapur umah Nini adalah hari2 kene masak...
    sebab....
    anak Nini seorang pemakan nasi yang tegar..
    dpt nasi goreng telor kicap pon dah cukup mabeles utk dia..

    ReplyDelete