Thursday, August 30, 2012

5 "TER" yang memalukan...

Salam.


Last Night saya marah Wardah sebab terpijak pokok kangkung saya, like usual Mak Ndak akan marah balik sebab Wardah kata "TER"...bermaksud tak sengaja. Mak Ndak kata pada saya, Adek tak sengaja, janganlah marah dia. Dah semua diam, kami masuk kedapur sebab mak ndak ada masak cheese cake. Alongpun turun sekali nak masak, the whole family was there. Mak Ndak telah membuka pekung didada saya. Mak ndak, Mak ndak nak marah tak boleh....kakak lagipun memang benda tu betul. Hari ini saya share 5 TER saya yang amat memalukan...

1. TERpegang Tangan Suami Orang Kat Giant Hypermarket 1998
Saya telah berpaut dan memegang tangan suami orang tu (Indian) selama 30 minit sebab saya fikir dia husband saya. Yang saya geram kenapa dia diam aje...Saya sedar bila saya tengok t.shirt Adidas dia ada stripes kat bahu. Sebab kejadian mungkin dalam keadaan sarat mengandung, saya perlu tempat nak berpaut jadi bila ada orang disebelah, baju hampir sama, ketinggian lebih kurang, hentam pegang aje. The other half terkejut tengok, terus panggil saya. Jangan marah saya, baby hulk hogan punya angkara.Yang paling sadisnya, bila saya mintak maaf kat Indian Guy yang lebih macho dari the other half tu dia boleh jawab "It's ok, I am comfortable with that".

2. TERmasuk Bilik Hotel Yang Salah 2010
Saya ke KK, Sabah bertugas dan bertolak dari KLIA dengan last flight, sampai kat KK airport naik limo ke Promenade. Sampai hotel dah dekat 2 pagi, check in dan terus menonong ke bilik. Lif terbuka dengan tak tengok level berapa saya cari bilik yg ada dlm kepala saya. Pintu dah sedia terbuka, dalam hati bagusnya staff Promenade ni...Depa tahu kot customer penat sampai malam2 ni, siap bukakkan pintu. Saya masuk dan tutp pintu, menonong rest kat sofa, on TV. Ya Allah ada food & drink sekali...wow superb service. Tiba2 ada lelaki mat salleh pakai towel keluar bilik air, dgn mata terkebil2 dia tanya saya, " sorry, miss. Are you from XXXXX Agent?'. Muka saya kalau toreh tak akan ada setitik darah. Pantas saya bangun dan kata " sorry sir, i think there is a misunderstanding between us". Saya check card kat tangan saya, bilik 712, mine is 912. Sebab Kejadian saya terlalu penat. Mat Salleh tu dengan zalimnya cakap " I am shocked, so far I never experienced getting service from professional muslim ladies". Ya Allah, rasa nak pitam saya, saya kata "I am very sorry". Bergenang mata saya...syukur sgt2. Esoknya kami terjumpa di Conference Seaweed, kami berborak2 santai tapi dia macam segan2 macamlah saya cakap kat semua orang apa aktiviti dia. Anyway dia baik orangnya. Alhamdulillah, sampai sekarang we will communicate to each other

3. TERtidur Atas Bahu Entah Sapa2 Kat Dalam Flight. 2011
Saya keluar negari bagi satu tugasan, hala balik saya dapat duduk tepi tingkap, sebelah saya duduk lelaki melayu yang berumur dalam 40an. Kami hanya berbalas2 senyum aje. Dalam perjalanan mata saya rasa mengantuk, saya sandarkan kepala ke tingkap lepas tu lena...saya tidur macam atas katil di rumah...best sgt. Masa makan sampai, stewardess kejut saya, saya bangun terpisat2, Ya Allah macammana boleh terlentuk kat orang sebelah...Sebab Kejadian Jet Lag. Nasib baik dia terus tidur, yang tak best bila stewardess tu tanya "How about your husband?"..dengan muka bodoh saya jawab: He's not my husband. Lepas makan saya tutup muka dengan paper & tidur sampai KLIA. Biarkan dia keluar dulu, lambat2 baru saya keluar.

4. TERsilap Ambil Beg Plastik Orang Kat Pasar 2012
Selepas habis shopping sayur dan barang kering, saya beli ayam, daging dan ikan. Saya seret troli sendiri, tak ada bodyguard. Saya beli cepat2 dan satukan beg2 plastik tu untuk mudah mengangkatnya. saya ambik beg2 plastik kat tepi kaki dan masuk troli balik rumah. kat rumah saya beli ayam kg saya bertukar jadi ayam pencen, ikan2 saya semua ikan pelik2 yang saya tak pernah beli...ikan mata sebelah, ikan gelama laut, ikankeli dekat 2 kilo, siput gondang alamak....silap plastik...Sebab Kejadian ketiadaan bodyguard dan dalam keadaan tergesa2. Saya halalkan dan redha aje.

5. TERmakan Makanan Orang Lain Kat Restoran, Seksyen 13, Shah Alam 2012
Kawan2 sepejabat berpakat berbuka puasa sama2 dan saya bawak Along & Wardah sekali...Kami reserve meja awal2 dan siapkan order mengikut citarasa kami dan anak2. Saya sampai pukul 6:25 petang dan lepak di restoran dulu sementara tunggu kawan2. Saya dengar kawan saya kata meja 35 jadi saya tunggu kat meja 35 dengan Along dan Wardah. Sebelum jam 7:15 malam, meja kami dah penuh denagn makanan, berbuka pukul 7:29 malam kami baca doa berbuka puasa dan makan dengan enak. Tiba2 waiter datang dan tanay kawan saya, Puan memang booking meja ni ke? Kawan saya kata yelah, kan tadi saya dah called to confirmed. Puan meja Puan disana, meja ini tuan ni on the way. Haaaaa...makanan dah hampir suku kena ngap ni, Camne...Akhirnya kami kata sorry dek, kami dah makan and akan bayar bil untuk dua2 meja, minta sediakan yg baru, ye utk dia orang. Sebab Kejadian Selera Yang Hampir Sama. Tapau makanan yang ditempah makan makanan orang lain dengan kenyangnya. Jadi double makan, hehehe.

Itulah Kisah TER saya....boleh kongsikan kisah TER anda

38 comments:

  1. HAHAHAH... Mak Wardah... memang tak menahan la "ter" mak wardah ni hahahahaha

    Rasa nak gelak kuat-kuat jer hahahahaha... nasib kat opis heheheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ala MR, itulah TER yg last. Lps tu akak sgt2 berhati2. Kalau kat pasa semua tempat awam, akak tak pernah dah pegang sapa2. Ngeri akak.

      Delete
  2. ter ter yg payah ni, anak bongsu KA pown selalu cakap ter lah Ummi bukan sengaja so xleh marah hehehe

    ReplyDelete
  3. hahaha..paling ngeri baca ter yang no 2 tu..adehh..

    tapi pengalaman kan..

    ter saya rasanya takde lah semenarik akak.. cuma pernah kat pasaraya saya menonong salah ikut laki orang.tapi tak sampai terpegang tangan..hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks rai, rai bernasib baik. Akak masa tu dah sarat dgn baby hulk hogan akak, kulit sama, baju hampir sama, masalahnya lelaki ni baju dia org tu memang tak ada pilihan.

      Delete
  4. hahaha... mmg layan gelak kisah 'TER' makwardah ni..
    yg no 1 tu camne leh tak perasan tu terpegang sumi org. lama tu 30 minit..
    yg no 2 tu lagi la haru.. kalaula mat salleh terus terkam makwardah tak ke haru? hahaha...

    sy tak ingat la kisah 'TER' sy sbb banyak sgt..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akak tak boleh gelak tapi kalau ingat nak jer masuk lubang cacing...No 1 & No 2 tu, No 2 paling haru, Yal Allah sampai la ni kalau duduk Promenade tu akak hati2 sangat cari bilik. Betul2 belajar dari kesah lama tu. TER akak yg ada seingatnya tulah tak termasuk ter umpat tu cerita lain lah.

      Delete
  5. Ter 1 dan ter 2 tu bahaya.......Tapi kalau dah nak ditakdirkan "ter" lagi masa didepan pun mcm tu pun kita tak dapat elak kan... Jangan terpakai baju suami ke tempat kerja sudah hehehe... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks Najmi, Ter 1 & Ter 2 tu, lepas tu saya betul2 serik, la ni kalau g hotel saya hati2 sgt walaupun sepenat mana saya akan control diri saya. Bab salah pakai tu saya tak pernah buat lagi.

      Delete
  6. Kelakar... tp yg no 2 tu.. ngeri....

    Makchaq masa kecik naik bas sorang pernah jugak tertiduq, siap tebaring atas peha benggali gemuk kat sebelah, bila terjaga terkejut beruk.. bai tu siap cakap.. tara pa kici.. tido tido.. malu sungguh.. kami sama destinasi.. tu agaknya dia biaq makchaq tidoq atas dia..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks makchaq, sy suka betul bc blog mak chaq ni dh remaja sy ter tu yg malu tu..

      Delete
  7. he3... sangat layan dengan entri ni, kelakar giler tp ada yg ngeri nye...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tqvm ummi lin, sudi singgah. Kp boleh x sanggup rasanya, kp boleh ni rewind buat perangai semenggah sikit..

      Delete
  8. hehe...lawak. Mesti masa jadi tu benda ni tak lawak..ada sesetengahnya agak ngeri gitu. tapi bila dah lama2 ni mesti dah jadi macam cerita lucu yang boleh buat kita gelak..kan..takpa la..pengalaman & kenangan tu..tiap2 sorang dari kita mesti tak boleh elak dengan perkara2 TER ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks murni, yg pastinya ni weapon mak nda bla akak bising kat anak3 kat umah. Take care.

      Delete
  9. Kisah TER yang no 2 tu agak seram sikit, mujur Mat Saleh tu tak cekup..

    Tapi kisah TER ni kalau diingatkan macam lawak pun ada kan :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi Myra lepas tu akak really berhati2...Alhamdulillah setakat ni TER tu tak jadi lagi. Thanks Myra, Take care

      Delete
  10. Adoi saya memang tak bleh tahan, gelak dari mula sampai habes baca entri nih!!! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks Dinas, tulah akak ni bila dah masuk versi remaja purba ni kena selalu beringat2 sikit, jangan main redah jer...Harap Dinas dah sihat...

      Delete
  11. bahaya ni..semuanya ter yg menakutkan..hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah, akak dilindungiNYA.Lepas tu akak really learned from the lesson. Thanks my dear, sudi singgah

      Delete
  12. Ha ha 9x senangnya membaca 5Ter" mak, membuat saya tertawa sendiri, thanks 4 sharing

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks NB,

      tulah namanya kelalaian akak sebagai manusia, minta2 tak lalai lagi lain kali.

      Delete
  13. Mujur.... mujur.... sebab ada "ter" yang sebenarnya teramat merbahaya, kan Mak Wardah? "Ter" yang terakhir itu memang menyeronokkan hati & mengenyangkan perut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks Cikgu, ter kalau sekali boleh diterima kal kalau lebih dari sekali bermakna kurang akal. Selamat hari Raya Maaf Zahir Batin Cikgu.

      Delete
  14. bhahahahha.. seriouss!! terbeliak mata saya baca entry ni.. terus ketawa.. parah..parah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks Cik Yuyu, keep on writing, InsayaAllah you'will be successful

      Delete
  15. sungguh kebal "bahan" mak ndak gini nak ungkit" kisah akak...hihhihi...

    apa yang TER saya ye... rasanya paling haru pun buat saya bila TERmasuk/guna toilet lelaki ... mujur mmg takde orang dalam tu tapi mcm heran napa "kotor" sgt toilet tu siap ada bahan buangan yang tak flush ... bila kuar tu tgk signage hadoiii silappp pintu daaa... kat wing lain jupe toilet ladies dulu tapi wing ni sebaliknya plak ... lepas tu mmg berulangkali saya akan semak dulu signage ... huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks ME, itu namanya kita semua manusia tak lepas dari salah dan silap tapi kalau asyik mengulangi silap yang sama maknanya adalah yang kurang tu. Take care

      Delete
  16. hahahaha...


    tergelak..!

    tp indian tu kuang asam gila..!!


    isk.. tapi semua ter ni sadis2 je rasa. huhu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks MS, memang Indian tu kurang budi bahasa, Insya Allah tak kan berulang lagi

      Delete
  17. Salam Kak,

    Hahahaha.. frankly its funny.
    A lot of TER happen in our life kan. Herrmm, Dayah apa ek.. TERsalah teka orang la,very recent. She just a small size. Suddenly dalam picture yg my sister capture I tot is my other sister. So, bahan kan la orang dlm gambar. Was bahan2 kan ke main lagi. Sekali salah da.. opsss .. malu sendiri =.="

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks Dayah, yes yiu're totally right but llearn from mistakes

      Delete
  18. TER no 2 tu menyeramkan la plak.. nasib xda pe2 kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks Intan, Alhamdulillah...lepas tu akak sangat berhati2.

      Delete
  19. alamak...ter banyak ni...so next time be careful ya..baguslah selamat...

    ReplyDelete