Wednesday, June 27, 2012

Tercucuk duri Mawar Merah....

Salam Malam Khamis.

Saya namakan my soul Nur Wardah sebab dulukalanya semasa di universiti, saya mengenali seorang senior perempuan pelajar tahun akhir Fakulti Al-Quran, cantik, lemah lembut dan bijak orangnya. Sejak dari itu, saya berniat apabila saya mempunyai seorang anak perempuan, saya akan namakan dia Nur Wardah. Cahaya Mawar Merah ini orangnya ada sifat2 senior saya itu dan ada juga sisi nakalnya. Dua hari lepas, sebelum saya pergi kerja, Wardah suruh saya ambil surat, sesuka hati dia wadarazzi saya.
Lepas tu dia kata : Mak you better diet. Sabar ajelah...dahlah kena buli, candid pulak gambar.
Di pejabat saya dan rakan2 sekerja menghadapi situasi ini, mesyuarat bersama Agensi Kerajaan lain yang diketuai menterinya. Beginilah keadaan kerja saya.
Hampir 2 jam perbincangan, kami lunch bersama2 dan saya pada waktu petangnya terpaksa hadiri 2 mesyuarat lagi. Sampai rumah Wardah buli saya lagi, ini bukti saya dibuli.
Wardah kata: Mak you look so pale. Adek buat milo ye?...but I told her I am full. Wardah salam & peluk saya, off to her tuition. Noty Wardah. Semalam dia buli lagi.
Pagi, Wardah kata: Mak, pleaseeeee switch on the tv for adek. Sebab sayang, saya buat untuk dia. Afterthat saya keluar nak pergi kerja, dia buli saya lagi...
Wardah kata: Mak, pls ambikkan tali kasut adek. Saya buat jugak for her...sebab sayangkan anak. Off to work, saya breakfast at Tirai Ratus.
Air kopi best tapi mee hoon tak habis, Wardah sms: Mak you are mom with Jazakillah. Syg mak 4eva. Sejuk hati saya. Lepas tu saya berdepan dengan CEO pagi2 semalam.
 tapi sebab ada pretty zinta yang cun hidang air, besar mata saya.
Petangnya saya ada di sini, memenuhi tuntutan kerja
Lepas pukul 6 petang bertolak balik ke rumah dan bila sampai rumah, Mawar Merah saya tiba2 datang urutkan kaki, sayang Mawar Merah saya...Dua hari dia cucuk duri nakalnya, hari ini dia bantu urutkan kaki saya lepas tu dia tanya : Mak, can I join programme on the top? hahahah...another duri of my Cahaya Mawar Merah.

16 comments:

  1. Noti sikit aje, solehah banyak, penyejuk hati mak. Way to go, Wardah!

    ReplyDelete
  2. walaumacamana notti pun tetap jadi penyembuh dan penawar buat kita yg bergelar ibu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tkasih Munna...betul sangat, anak2lah segalanya bagi ibu

      Delete
  3. notti sikit je tu...tp dialah pengubat rindu mamanye kan..

    ReplyDelete
  4. bestnyer ader gegurl penema setia gituew....
    dah besar panjang pun dia
    mama dia menten lawa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tkasih harap2 dpt jadi sahabat mak dia selamanya

      Delete
  5. hehehee
    tu la kan kak
    anak2 ... kau lah pemanas dan penyejuk hati mak... hihihi

    ReplyDelete
  6. Yup.....anak memang penyejuk ati..walau pun bila kita tgh marah....

    ReplyDelete