Monday, April 23, 2012

Pengawal Badan

Salam.

Kebanyakan ibu2 ada "bodyguard" a.k.a pengawal badan, saya ada satu. Orangnya bercakap telus dan tepat. Lidah dia tidak pernah menipu. Jujur bodyguard ini.
Hanya bila dia ke sekolah bodyguard saya tidak bersama. Contoh ketelusan bodayguard saya:
Bila pergi shopping:-
"Mak jangan beli blaus tu, Along suggest beli that colour. This colour just suit for teenagers"
Bila kat surau:-
"Mak, jangan dengar Auntie XXXX mengumpat, nanti tak ada pahala mak pergi surau"
Bila pergi sekolah:-
"Mak, today Along ada extra class, dun worry about me"
Bila pergi pasar:-
"Mak, better buy ayam kg, less fat, nanti kita semua gemuk"
Bila keluar jogging:-
"Mak to reduce weight, u must have constant exercise"
Bila baca Al-Quran:-
"Mak, Qalkalah mak salah, nanti makna lain. Mak tanya ustazah"
Bila masak:
"Mak, Along nak nasi goreng kosong masuk rencah aje"

Tulah pengawal badan saya puan2. Berkata telus & jujur @ sarcatic. Pengawal badan saya suka tengok National Geographic, Maharaja Lawak & English Movie tentang perang2. Dia angin kalau kita paksa dia tengok Anugerah Bintang Popular dan yang sewaktu dengannya...alasan tak suka tengok baju2 artis. Along2 tapi baik hatinya. Sayang Along...

10 comments:

  1. Salam MW.
    Alhamdulillah kalau ada bodyguard lagu tu....cherish the moment semasa depa masih kecik lagi ni....nanti dah keluar rumah, habislah....(saya pun sama!)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul uncle, tahun depan rasanya dia akan keluar rumah...terpaksalah saya hadapi

      Delete
  2. syukur..
    moga keperibadian cikmat jugak begini..

    ReplyDelete
  3. Baguslah Along memang dah boleh diharapkan kak,x payah kita nak risau pasal dia dah boleh berdikari sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tqvm Nurul, mudah2an Along maintain macam tu.

      Delete
  4. Alhamdulillah, bagus pengawal badan Mak Wardah tu. Semoga begitu hingga dewasa nanti, insyaallah :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Doa akakpun mcm tu tapi kdg2 comment along tu pedih jugak nak terima

      Delete
  5. That is the type of son/daughter that we would like to have.

    Nisa'

    ReplyDelete