Tuesday, September 18, 2012

Kalau dah namanya Jantan.

Salam Selasa,

Semalam pesan saya pada Along:
1. Along tolong tukar cadar bilik Along, cadar mak dah letak kat Iron Board
2. Along tolong tukar langsir sekali, mak letak langsir baru atas katil
3. Along tolong angkat kain kat ampaian masuk dalam bakul
4. Cadar lama masuk mesin basuh, langsirpun tapi langsir rendam dulu.

Balik ini hasilnya...
1. Cadar

Saya: sayang kenapa cadar sarung bantal berbeza?
Along: Along boring kalau semua hijau lagipun bunga2 , untuk lelaki tak sesuai
Saya: LOL

2. Langir
Saya: Along kenapa langsir ni panjang pendek?
Along: Along tutupkan aurat dia hehehhe tapi Along tak suka cahaya...
Saya: Ya Allah
Saya: Kenapa tak lekat kepala langsir sayang?
Along: Lecehlah nak lekat satu2.
Saya: Bertuah punya anak
Saya: Sayang kenapa kain bersepah2 ni?
Along: Along dah asing2kan untuk mak lipat ikut kategori, memudahkan kerja mak melipat.
Saya: Tak pelah sayang, tolong mak sapu bawah.

14 comments:

  1. Replies
    1. Thanks kakcik, itulah anak bujang bertuah saya...

      Delete
  2. ahahaha..pandai along tutup aurat langsir ye.. harap bila nak memilih isteri nanti pandai nak suruh isteri menutup aurat juga...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks Rai, tu pasal akak cakap kat dia, kalau wife Along tak tutup aurat mak tutupkan aurat dia kat Along...dia sengih tunjuk gigi kapak kat akak..

      Delete
  3. wahhhhh...
    dolu-dolu Kak So juga buat kategori baju nak lipat... senang jer hehehheehe

    apa pun... CERDIK sungguh la anak2 hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Kak So...Along ni memang handal bab buli membuli...

      Delete
  4. anak2 bujang begitulah hehehe

    ReplyDelete
  5. Replies
    1. Thanks Mamyharraz, Along tu dah terlebih comel dah rasanya...anak bertuah.

      Delete
  6. Replies
    1. Pandai je Along culas kalau mintak tolong buat kerja rumah Irfa...Lain akak suruh buat lain dia pergi pasang, suka hati dia aje anak bertuah ni.

      Delete
  7. Ha ah mak wardah pun..... bilik anak lelaki bujang elok lah mak wardah beli cadar satu warna aje....

    usah diguna yang bunga2 tu....hehehe...:) maknanya anak bujang tu dah semakin membesar dan tahu dan punya citarasa (lelaki) dalam memilih.... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yelah najmi, dah nak cepat...Along tu memang pantang sikit, kalau tak nak bunga2 carilah sendiri, ni mak jugak yang kena carikan.

      Delete