Wednesday, March 14, 2012

Untuk bacaan wanita sahaja...terjumpa kekasih lama

Salam. 

Today saya ada meeting di satu kementerian di Putrajaya. Saya wakil tempat kerja dan seorang lagi kawan.Semasa meeting disebelah kiri saya duduk seorang lelaki yang pernah mengisi hati saya 17 tahun lalu. Dah hampir 17 tahun tak berjumpa apabila mata kami bertentangan seakan ada bisikan di telinga saya "between both of you just tinggal kenangan". Saya cepat2 alihkan mata dan buat2 tak kenal DIA walaupun saya akui sejujurnya DIAlah insan pertama yang sangat saya kasihi. DIA juga insan pertama yang mengajar saya erti cinta dan kesetiaan. 

Meeting hari ini fikiran saya tak keruan, rasa tak selesa, doa saya lepas meeting saya berjaya memboloskan diri tak perlu berjumpa DIA. Kami sudah ada kehidupan sendiri, berdosa besar andai ada walau sekelumitpun perasaan. Dah jadi prosedur meeting, email & telefon mesti ditulis .

Balik office, email saya tertera:-

Sender: Prof XXXX XXX
Message: Just to knock your memory box, you left me behind 17 years ago when I really 
                   need you.

Saya tidak berani membalasnya, lepas solat Zohor  saya reply.
Dear XXXX,
There is a reason why I did that but now it is too late for me to explain. Saya dengan penuh kerendahan hati meminta maaf atas segala salah & silap saya. Today, two of us heading happy life with our families. Thank you.

Baru tadi dia reply:
Dear XXXXXX, 
You never owed me any  explaination but my heart still have huge scar for it. Anyway, i do forgive you because I strongly belief eveything fated by ALLAH. Selamat Hari Wanita, to  wanita yang pernah saya suka & sayang dulu.

Ya Allah, saya amat menghormati lelaki itu dari dulu sampai bila2, kurniakanlah kepada DIA surihati yang baik dan setia, zuriat yang sihat dan bijak, rezeki yang diberkati, umur yang panjang dan tubuh badan yang sihat kerana DIA adalah insan yang amat pemurah ilmu pengetahuan, wang ringgit & tenaga kerana saya yakin DIA adalah khalifah yang diutuskan Allah bagi mendidik bangsa sendiri untuk berjaya. Terima kasih kerana pernah menghuni hati saya 17 tahun dulu.

Specially for DIA, all the best.





10 comments:

  1. amat memahami perasaan akak...
    moga Allah permudahkan segalanya untuk dia..

    kemain shomel layout baru blog akak.... :)

    ReplyDelete
  2. kak,helo-helo Nini jap...
    ada mende nk kasik nanti..

    sparklemaneh@gmail.com

    ReplyDelete
  3. Wow!
    Masing2 sudah ada kehidupan sendiri...
    Suka ayat dia dan ayat u..
    Jika kena kat akak... Berbelit2 gak...

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum..
    akak pernah mengalami keadaan yg serupa...tapi lama dulu..masa tu arwah suami masih ada tapi alhamdulillah masing2 memahami situasi...masing2 ada kehidupan sendiri setelah berpisah..malahan selepas itu akak berkawan baik dengan isteri beliau tapi kisah kami dirahsiakan untuk menjaga hati2 suami dn isteri masing2.

    Cinta pertama...akak tak pernah lupa sewaktu usia baru 18 tahun..hingga kini dia masih dalam hati...dan akak sgt berharap suatu masa nanti akak bertemua dan kami ada jodoh..hah!macam dalam novel2 yang pernah akak baca pualk.....:))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Manalah tau kak jodoh Allah yg tentukan. Ada kawan sy berpisah dgn suami, berkawin semula dgn exboyfriend yg kematian isteri bahagia sehingga hari ini. Mudah2an jodoh akak yg terbaek.

      Delete
  5. bagusla kalau sedar diri masing2
    yang selalunya berlaku bila kita tidak sedar taraf kita sekarang.syaitan mudah je nak cucuk jarum

    boleh buat novel ni.hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Irfa, ada kawan2 akak kat Putrajaya sana dah bersuami still ada boyfriend, takut akak tenguk. Kalau buat novel laku ke Irfa? Kalau laku akak buat, ni suggestion akak buat cerpen letak kat blog irfa evaluate boleh tak?

      Delete